Hår

Idag ska jag berätta för er vad som är bra till håret och huden.
Vad det är som jag använder.

HÅR: 
Jag duschar varannan dag för det är absolut inte bra för håret att duscha varje dag. 
Speciellt inte om man använder hår inpackning eller balsam. Man tappar hår och det vill nog inte göra.
Jag ska ge er tips om hur ni kan få håret glansigt och för er med tunt hår hur ni får det tjockt och fint.


Tunnhårig

Jag har väldigt krulligt, tjocks och glansigt hår. Detta är på grund av att jag sköter det väl. Därför ska jag nu ge er råd om hur ni kan göra så att få fram fint hår. Det jag gör och det jag rekommenderar er är att ta en till två matskedar svarta sesamfrön dagligen under en rätt så lång period i ca 1 år för att få håret att växa snabbt, detta har fungerat med väldigt gott resultatet på även mitt och vänners hår. 

Glansigt hår

för att få bättre hår struktur, glansigt och fylligare hår kan man använda äggkur. Detta låter väldigt äckligt och man tänker självklart att det kommer lukt hemskt. Men det gör de inte om man använder lite hår inpackning efter åt eller "HÅR spray". Jag ska berätta för er om hur ni kan få fylligare hår med ägg. Framför allt så finns det väldigt mycket proteiner i äggulan som gör tunt och slitet hår till fräscht och livligt. Ta en till två råa äggulor bli en inpackning. Först börjar du med att låta det vara i ungefär 15-20 minuter. Därefter välfördelar du det i de rena handduks torkade håret. Skölj det ordentligt och styla håret därefter. Håret blir fylligt, otroligt glansigt och mjukt. Upprepa detta 1-2 gånger i veckan och du får de perfekta håret.

Hår inpackningar

hår inpackningar jag använder är Fructis balsam/schampo och även Finess balsam/schampo. Dessa två ger håret mer liv, gör det mjukt och även glansigt. Sedan får min dock inte glömma bort att det luktar otroligt gott. 

112909-rescaledtn-188x188.png


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0